Společné vzdělávání na středních školách

VZD00152
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-1057/2023-5-57
Zaměření kurzu (kategorie)
Inkluze
Hodinová dotace kurzu
24
Vhodné i pro šablony
ANO

Tento vzdělávací program je určen pedagogickým pracovníkům a vedení středních škol. Poskytne Vám základní vhled do problematiky společného vzdělávání. Spolu s lektorem se budete věnovat aktuální legislativě, která se týká společného vzdělávání, přehledu podpůrných opatření, nově zaváděnému plánu pedagogické podpory v rámci 1. stupně podpůrných opatření a tvorbě a využití individuálního vzdělávacího plánu.
Program je rozdělen do čtyř tematických okruhů:

1. Školská legislativa v aktuálním znění týkající se společného vzdělávání

Získáte ucelený pohled na právní rámec, který je zaměřený na společné vzdělávání. Budete disponovat základními znalostmi o zákonech a dalších legislativních normách a dokumentech vztahujících se ke vzdělávání s různou mírou podpory, základními znalostmi o potřebných administrativních úkonech spojených s potřebou podpůrných opatření.

  • Novela školského zákona
  • Vyhláška č. 27/2016 Sb.
  • Spolupráce s odbornými pracovišti

2. Podpůrná opatření u žáků středních škol

V tomto okruhu podrobně rozebereme jednotlivé stupně podpůrných opatření a jejich specifika.

Nedílnou součástí obsahu bude postup v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1. stupně a 2.–5. stupně. Velmi podrobně rozebereme zprávu, která se vydává za účelem stanovení podpůrných opatření.

Získáte znalosti o členění a základních pravidlech pro uplatňování podpůrných opatření (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.).

  • Legislativní rámec
  • Podpůrné opatření 1. stupně
  • Podpůrná opatření 2.–5. stupně
  • Členění podpůrných opatření

3. Plán pedagogické podpory v rámci 1. stupně podpůrných opatření

Budeme specifikovat podpůrná opatření 1. stupně. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka (studenta), které mohou pedagogové využít bez doporučení odborného pracoviště.

Plán stručně popisuje, kde má žák (student) výukové nebo výchovné obtíže související s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se změny v pedagogických postupech promítnou do metod práce, do organizace vzdělávání a hodnocení – vše s důrazem na specifičnost vzdělávání.

Poskytneme Vám teoretický základ vyplývající z legislativy a způsob tvorby plánu pedagogické podpory. Popíšeme si, jak provádět základní pedagogickou diagnostiku využitelnou pro žáky (studenty) a potřebnou k zavedení prvního stupně PO, jak s ní dále pracovat a jaké je její praktické využití v rámci výchovně-vzdělávacího procesu a při tvorbě plánu pedagogické podpory.

  • Legislativní rámec
  • Vlastní tvorba plánu pedagogické podpory
  • Další využití plánu pedagogické podpory

4. Individuální vzdělávací plán pro žáka SŠ jako jeden z druhů podpůrných opatření

Program specifikuje IVP pro žáka SŠ z pohledu novely školského zákona a platných legislativních norem.

Budeme se zabývat IVP jako závazným pracovním materiálem, který slouží všem účastníkům výchovně-vzdělávacího procesu. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka (studenta), které pedagogové využívají na základě doporučení odborného pracoviště (PPP, SPC).

IVP popisuje, kde má žák (student) výukové nebo výchovné obtíže související s etiologií vzniku a s lékařskou, resp. pedagogickou diagnózou, s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se tyto změny v pedagogických postupech promítnou do metod práce, do organizace vzdělávání a hodnocení. IVP zároveň popisuje, jakým způsobem, pokud je to doporučeno ŠPZ, změnit nebo upravit obsah a výstupy ze vzdělávání.

Poskytneme Vám základ vyplývající z legislativy a způsob tvorby individuálního vzdělávacího plánu. Řekneme si o tom, jak přečíst a rozebrat doporučení z odborného pracoviště, jak s ním dále pracovat a jakým způsobem na doporučení vytvořit funkční individuální vzdělávací plán.

  • Legislativní rámec
  • Rozbor doporučení z odborných pracovišť
  • Vlastní tvorba IVP
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Tento vzdělávací program je určen pedagogickým pracovníkům a vedení středních škol. Poskytne Vám základní vhled do problematiky společného vzdělávání. Spolu s lektorem se budete věnovat aktuální legislativě, která se týká společného vzdělávání, přehledu podpůrných opatření, nově zaváděnému plánu pedagogické podpory v rámci 1. stupně podpůrných opatření a tvorbě a využití individuálního vzdělávacího plánu.
Program je rozdělen do čtyř tematických okruhů:

1. Školská legislativa v aktuálním znění týkající se společného vzdělávání

Získáte ucelený pohled na právní rámec, který je zaměřený na společné vzdělávání. Budete disponovat základními znalostmi o zákonech a dalších legislativních normách a dokumentech vztahujících se ke vzdělávání s různou mírou podpory, základními znalostmi o potřebných administrativních úkonech spojených s potřebou podpůrných opatření.

  • Novela školského zákona
  • Vyhláška č. 27/2016 Sb.
  • Spolupráce s odbornými pracovišti

2. Podpůrná opatření u žáků středních škol

V tomto okruhu podrobně rozebereme jednotlivé stupně podpůrných opatření a jejich specifika.

Nedílnou součástí obsahu bude postup v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1. stupně a 2.–5. stupně. Velmi podrobně rozebereme zprávu, která se vydává za účelem stanovení podpůrných opatření.

Získáte znalosti o členění a základních pravidlech pro uplatňování podpůrných opatření (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.).

  • Legislativní rámec
  • Podpůrné opatření 1. stupně
  • Podpůrná opatření 2.–5. stupně
  • Členění podpůrných opatření

3. Plán pedagogické podpory v rámci 1. stupně podpůrných opatření

Budeme specifikovat podpůrná opatření 1. stupně. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka (studenta), které mohou pedagogové využít bez doporučení odborného pracoviště.

Plán stručně popisuje, kde má žák (student) výukové nebo výchovné obtíže související s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se změny v pedagogických postupech promítnou do metod práce, do organizace vzdělávání a hodnocení – vše s důrazem na specifičnost vzdělávání.

Poskytneme Vám teoretický základ vyplývající z legislativy a způsob tvorby plánu pedagogické podpory. Popíšeme si, jak provádět základní pedagogickou diagnostiku využitelnou pro žáky (studenty) a potřebnou k zavedení prvního stupně PO, jak s ní dále pracovat a jaké je její praktické využití v rámci výchovně-vzdělávacího procesu a při tvorbě plánu pedagogické podpory.

  • Legislativní rámec
  • Vlastní tvorba plánu pedagogické podpory
  • Další využití plánu pedagogické podpory

4. Individuální vzdělávací plán pro žáka SŠ jako jeden z druhů podpůrných opatření

Program specifikuje IVP pro žáka SŠ z pohledu novely školského zákona a platných legislativních norem.

Budeme se zabývat IVP jako závazným pracovním materiálem, který slouží všem účastníkům výchovně-vzdělávacího procesu. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka (studenta), které pedagogové využívají na základě doporučení odborného pracoviště (PPP, SPC).

IVP popisuje, kde má žák (student) výukové nebo výchovné obtíže související s etiologií vzniku a s lékařskou, resp. pedagogickou diagnózou, s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se tyto změny v pedagogických postupech promítnou do metod práce, do organizace vzdělávání a hodnocení. IVP zároveň popisuje, jakým způsobem, pokud je to doporučeno ŠPZ, změnit nebo upravit obsah a výstupy ze vzdělávání.

Poskytneme Vám základ vyplývající z legislativy a způsob tvorby individuálního vzdělávacího plánu. Řekneme si o tom, jak přečíst a rozebrat doporučení z odborného pracoviště, jak s ním dále pracovat a jakým způsobem na doporučení vytvořit funkční individuální vzdělávací plán.

  • Legislativní rámec
  • Rozbor doporučení z odborných pracovišť
  • Vlastní tvorba IVP

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme