Elektronická PDF publikace Společné vzdělávání od teorie k praxi má dvě části.
První část obsahuje východiska společného vzdělávání, jejich shrnutí a zpřehlednění pro praxi ve školách. V této části naleznete přehled vzájemných vztahů mezi částmi RVP a ŠVP, které se týkají společného vzdělávání. Dále publikace poskytuje strukturovaný pohled na podpůrná opatření a jejich vzájemné souvislosti pro snazší porozumění systému podpůrných opatření. V publikaci je zdůrazněno jedno z významných podpůrných opatření, a to úpravy hodnocení žáků. Autoři se zaměřili na formativní hodnocení a jeho použití v podpůrných opatřeních. Ve svém článku nabízí unikátní systém typologie metod, nástrojů a technik hodnocení „DTEM“. Typologie je postavena na čtyřech základních dimenzích a její využití umožňuje posuzovat formativní potenciál jednotlivých způsobů školního hodnocení. Tento systém a navazující „lexikon“ několika desítek námětů může být užitečným pomocníkem při úpravách hodnocení jako podpůrného opatření.
Ve druhé části publikace najde čtenář pohledy a zkušenosti praktiků, učitelek z prvního stupně. Dále publikace seznamuje s metodou Kids‘ Skills a jejím používáním ve škole. Tato metoda umožňuje pedagogům přistupovat k dětem s SVP individuálně, a přitom neztrácet ze zřetele práci se třídním kolektivem.
Formát: PDF, 60 stran