Společné vzdělávání v základních školách komplexně

VZD00155
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28678/2022-4-886
Zaměření kurzu (kategorie)
Inkluze
Hodinová dotace kurzu
56
Vhodné i pro šablony
ANO

Tento vzdělávací program Vám poskytne komplexní informace a vhled do problematiky společného vzdělávání v základních školách.

  • Získáte ucelený pohled na právní rámec, který je zaměřený na společné vzdělávání. Budete disponovat základními znalostmi o zákonech a dalších legislativních normách a dokumentech, vztahujících se ke vzdělávání žáků s různou mírou podpory, základními znalostmi o potřebných administrativních úkonech spojených s potřebou podpůrných opatření.
  • Zorientujete se v systému podpůrných opatření, naučíte se provádět základní pedagogickou diagnostiku a pracovat s plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem.
  • Seznámíte se pravidly a možnostmi spolupráce s asistenty pedagoga a získáte informace o podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků.

 Program je rozdělen do následujících modulů:

Modul I. – Školská legislativa týkající se společného vzdělávání v základních školách

  • Novela školského zákona
  • Vyhláška č. 27/2016
  • Spolupráce s rodiči
  • Spolupráce s odbornými pracovišti

Modul II. - Podpůrná opatření u žáků základní školy

  • Legislativní rámec
  • Podpůrné opatření 1. stupně
  • Podpůrná opatření 2. - 5. stupně
  • Členění podpůrných opatření

Modul III. - Pedagogická diagnostika žáka na základní škole

  • Vymezení základních pojmů a metod pedagogické diagnostiky -cíl, oblasti, diagnostický postup, chyby při diagnostikování, diagnostické kompetence učitele
  • Pedagogická diagnostika ve školním prostředí
  • Metody - pozorování – obecné principy, průběh, zápis, rozhovor – princip, vedení rozhovoru, typy, techniky kladení otázek, dotazníky pro rodiče – typy, sestavování, sociometrické metody, analýza pedagogické dokumentace, anamnéza – rodinná, osobní, školní
  • Praktické ověření získaných poznatků - sestavení dotazníku pro rodiče na základě zadání – skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení, sestavení rozhovoru pro dítě, rodiče – techniky kladení otázek – skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení, práce se získanými daty

Modul IV. – Plán pedagogické podpory s žákem na základní škole v rámci 1. stupně podpůrných opatření

  • Legislativní rámec
  • Základní pedagogická diagnostika žáka nutná pro tvorbu plánu pedagogické podpory
  • Vlastní tvorba plánu pedagogické podpory
  • Další využití plánu pedagogické podpory

Modul V. – Spolupráce učitele a asistenta pedagoga

  • Legislativní rámec - kompetence asistenta pedagoga z pohledu zákona o pedagogických pracovnících, kompetence asistenta pedagoga ve třídě, kompetence ostatních pedagogických pracovníků školy
  • Způsoby spolupráce mezi pedagogy a asistentem pedagoga - konkrétní způsoby spolupráce mezi jednotlivými vyučujícími v dané třídě a asistentem pedagoga (AP pro třídu, AP k žákovi zařazenému do třídy), diskuse

Modul VI. - Tvorba IVP

  • Legislativní rámec
  • Rozbor doporučení z odborných pracovišť – prakticky
  • Vlastní tvorba IVP
  • Další využití IVP

Modul VII. - Nadaní žáci a jejich podpora

  • Stimulování nadání všech žáků - kultura vysokých očekávání
  • Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky
  • Diagnostika, spolupráce s odborníky -charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, spolupráce se školským poradenským zařízením, zapojení dalších partnerů do péče o mimořádně nadaného žáka
  • Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. - organizační, finanční, strategické
  • Krajské sítě podpory nadání - jejich organizace, jejich možnosti
  • Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem
  • Tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře
  • Prostředí průvodce upraveným RVP ZV a obecně v prostředí Metodického portálu www.rvp.cz a jeho propojení s portálem www.talentovani.cz
  • Konkrétní zkušenosti z praxe, otázky účastníků
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Tento vzdělávací program Vám poskytne komplexní informace a vhled do problematiky společného vzdělávání v základních školách.

  • Získáte ucelený pohled na právní rámec, který je zaměřený na společné vzdělávání. Budete disponovat základními znalostmi o zákonech a dalších legislativních normách a dokumentech, vztahujících se ke vzdělávání žáků s různou mírou podpory, základními znalostmi o potřebných administrativních úkonech spojených s potřebou podpůrných opatření.
  • Zorientujete se v systému podpůrných opatření, naučíte se provádět základní pedagogickou diagnostiku a pracovat s plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem.
  • Seznámíte se pravidly a možnostmi spolupráce s asistenty pedagoga a získáte informace o podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků.

 Program je rozdělen do následujících modulů:

Modul I. – Školská legislativa týkající se společného vzdělávání v základních školách

  • Novela školského zákona
  • Vyhláška č. 27/2016
  • Spolupráce s rodiči
  • Spolupráce s odbornými pracovišti

Modul II. - Podpůrná opatření u žáků základní školy

  • Legislativní rámec
  • Podpůrné opatření 1. stupně
  • Podpůrná opatření 2. - 5. stupně
  • Členění podpůrných opatření

Modul III. - Pedagogická diagnostika žáka na základní škole

  • Vymezení základních pojmů a metod pedagogické diagnostiky -cíl, oblasti, diagnostický postup, chyby při diagnostikování, diagnostické kompetence učitele
  • Pedagogická diagnostika ve školním prostředí
  • Metody - pozorování – obecné principy, průběh, zápis, rozhovor – princip, vedení rozhovoru, typy, techniky kladení otázek, dotazníky pro rodiče – typy, sestavování, sociometrické metody, analýza pedagogické dokumentace, anamnéza – rodinná, osobní, školní
  • Praktické ověření získaných poznatků - sestavení dotazníku pro rodiče na základě zadání – skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení, sestavení rozhovoru pro dítě, rodiče – techniky kladení otázek – skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení, práce se získanými daty

Modul IV. – Plán pedagogické podpory s žákem na základní škole v rámci 1. stupně podpůrných opatření

  • Legislativní rámec
  • Základní pedagogická diagnostika žáka nutná pro tvorbu plánu pedagogické podpory
  • Vlastní tvorba plánu pedagogické podpory
  • Další využití plánu pedagogické podpory

Modul V. – Spolupráce učitele a asistenta pedagoga

  • Legislativní rámec - kompetence asistenta pedagoga z pohledu zákona o pedagogických pracovnících, kompetence asistenta pedagoga ve třídě, kompetence ostatních pedagogických pracovníků školy
  • Způsoby spolupráce mezi pedagogy a asistentem pedagoga - konkrétní způsoby spolupráce mezi jednotlivými vyučujícími v dané třídě a asistentem pedagoga (AP pro třídu, AP k žákovi zařazenému do třídy), diskuse

Modul VI. - Tvorba IVP

  • Legislativní rámec
  • Rozbor doporučení z odborných pracovišť – prakticky
  • Vlastní tvorba IVP
  • Další využití IVP

Modul VII. - Nadaní žáci a jejich podpora

  • Stimulování nadání všech žáků - kultura vysokých očekávání
  • Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky
  • Diagnostika, spolupráce s odborníky -charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, spolupráce se školským poradenským zařízením, zapojení dalších partnerů do péče o mimořádně nadaného žáka
  • Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. - organizační, finanční, strategické
  • Krajské sítě podpory nadání - jejich organizace, jejich možnosti
  • Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem
  • Tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře
  • Prostředí průvodce upraveným RVP ZV a obecně v prostředí Metodického portálu www.rvp.cz a jeho propojení s portálem www.talentovani.cz
  • Konkrétní zkušenosti z praxe, otázky účastníků

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme