Tematické aktivity: Mezinárodní den dětí

Hned prvním dnem v červnovém měsíci slavíme Den dětí. Jelikož do konce školního roku zbývá poslední měsíc, připravme dětem pestrý den. Inspirujte se zábavnými aktivitami, které děti nejen pobaví, ale také je naučí týmové spolupráci a budou je rozvíjet.

Tematický taneček

Hned začátek tohoto dne můžete zahájit chytlavým tanečkem, který je jako stvořený na oslavu Dne dětí. Nemusíte vymýšlet žádné pohyby, ve videoklipu naleznete i snadnou choreografii, kterou se děti ihned naučí.

Následující aktivity jsou určené k realizaci na školkové zahradě. Je na čase využít krásné počasí!

Hrajeme si na Sněhurku

Pro tuto aktivitu budete potřebovat:

  • jablka (dle počtu dětí)
  • provaz
  • nůžky
  • papír
  • fixy
  • kámen (na zatížení papíru)

Doporučuji ji hrát na procházce, kde je více stromů.

Postup:

  1. Paní učitelka jablko umístí na provázek a pověsí ho tak, aby bylo ve vzduchu, ale děti na něj dosáhly (zhruba v úrovni krku).
  2. Zároveň paní učitelka na papír nakreslí nebo napíše něco, co je typické pro konkrétní dítě (předškolákům jméno, mladším dětem nakreslí třeba jejich značku v šatně).
  3. Děti se postaví do řady vedle sebe.
  4. Na „teď“ vyběhnou a snaží se najít své jablíčko.
  5. Úkolem dětí je sníst celé jablíčko (nebo co nejvíce si ukousnout), avšak bez použití rukou. Ruce si děti mohou dát za záda, aby je to „nepokoušelo“.
  6. V závěru hry necháme děti, aby zkusily říci, co je nyní nutné udělat. Vedeme je k pořádku a k úklidu po sobě.
  7. Aktivitu si samozřejmě mohou vyzkoušet i paní učitelky.

Tip! Nezapomeňte děti u této aktivity vyfotografovat, vzniknou z toho veselé momentky :-).
Mezinárodní den dětí

Proměna dětí v pěvecké hvězdy

Pro tuto aktivitu budeme potřebovat:

  • ruličky od toaletního papíru
  • polystyrenové koule
  • fixy
  • židličky
  • reproduktor / CD přehrávač

Postup:

  1. Nejprve si každé dítě libovolně pokreslí svou ruličku od toaletního papíru.
  2. Poté si s dětmi vyrobíme mikrofon z ruličky od toaletního papíru a polystyrenové koule.
  3. Uspořádáme židličky tak, aby vytvořily řady jako v divadle.
  4. Nyní nás bude čekat pořádná karaoke party!
  5. Na pódium (před židličky) se postaví dva zpěváci s mikrofony.
  6. Paní učitelka nalezne na YouTube písně v karaoke verzích – např. karaoke verze písně „Skákal pes“ – a party může začít!

Tip! Pokuste se navodit atmosféru jako na opravdovém koncertě. Proberte s dětmi, jak se na takové akci chováme (nikdo neruší, na konci zatleskáme apod.).

Nezapomenutelná cesta na zmrzku

Pro tuto aktivitu budeme potřebovat fáborky dvou barev a obálky s úkoly.

Postup:

  1. Předtím, než se vydáte pro oblíbenou zmrzlinu, paní učitelka po cestě rozmístí fáborky dvou barev.
  2. Poté dětem vysvětlí, že jedna barva bude znamenat, že má dítě v blízkosti hledat nějakou obálku s úkoly.
  3. Druhá barva bude značit to, že mají dávat velký pozor, protože další fáborek bude ukryt složitěji.
  4. Úkoly jsou přizpůsobeny cílové skupině dětí. Měly by však podporovat skupinovou spolupráci.

Příklady úkolů v obálkách:

  • Skákejte po jedné noze až k dalšímu fáborku.
  • Na „teď“ řekněte poslední básničku, kterou jste se ve školce naučili.
  • Vyjmenujte co nejvíce jmen, která začínají na písmeno K.
  • Zpívejte si tematickou písničku, dokud nenajdete další fáborek.
  • Vyjmenujte pět pravidel, která musíme dodržovat při cestě městem.


Ochlazovaná

Tato aktivita je u dětí velmi oblíbená, když nastanou vedra.

K této aktivitě budeme potřebovat:

  • dva balanční kameny
  • kelímek
  • vodu

Postup:

  1. Paní učitelka vytvoří pomocí balančních kamenů dráhu – start a cíl.
  2. Poté si děti kleknou na kolena a ruce si položí na zem – tzv. „na čtyři“.
  3. Následně paní učitelka umístí dítěti kelímek s vodou (ne úplně plný) na záda.
  4. Úkolem dětí je projít až na konec dráhy bez vylití vody.

Tajemný poklad

K této aktivitě budeme potřebovat:

  • gumovací pero
  • demonstrační obrázky (rampouch, zamrzlý rybník, tučňák, rukavice, sníh)
  • papír s nakreslenou mapou
  • truhlu s pokladem

Postup:

  1. Nejprve dětem ukážeme demonstrační obrázky.
  2. Poté je necháme hádat, co mají všechny tyto obrázky společného (týkají se zimy).
  3. Zeptáme se dětí, kde je asi teď největší zima ve školce (v mrazáku).
  4. Před touto aktivitou si připravíte nakreslenou mapu gumovacím perem, kterou následně vymažete.
  5. Děti mapu najdou v blízkosti kuchyně (např. před dveřmi), ale bude prázdná.
  6. Poté se je snažte motivovat k tomu, ať si vzpomenou, co symbolizovaly obrázky na začátku aktivity.
  7. Následně děti zkusí položit papír do mrazáku a mapa se náhle objeví.
  8. Nakonec se děti snaží poklad najít pomocí mapy.

Tip! Po cestě však na děti mohou čekat nějaká další překvapení (převlečená postava, tajemný hlas puštěný z mobilu, tajný dopis apod.).

Všem dětem přeji ten nejkrásnější den!

Článek pro Vás napsala: Kristýna Kapounková, učitelka na základní škole

Vložte svůj komentář