„Nuda je smrtelný hřích učitele.“
- Johann Friedrich Herbart
Zajímá Vás, jak efektivně využít každou minutu vyučování? Postrádáte potřebný materiál? Potřebujete rychle zaskočit za kolegu či kolegyni a nemáte čas na přípravu?
Popis kurzu
Připravili jsme pro Vás teoreticko-praktický vzdělávací program plný tipů a triků do výuky angličtiny.
Naučíte se, v jakých situacích je vhodné zařadit do výuky alternativní aktivity a probudit tak unavené žáky a jejich pozornost.
Prakticky si vyzkoušíte jednoduchá cvičení a metody, které vám pomohou k navázání kontaktu se žáky, žáků mezi sebou a ke zvýšení pozornosti.
Poskytneme Vám zásobu aktivit a metod vhodných pro začátek a konec hodiny, aktivity pro jednotlivce, páry, skupiny, či celou třídu a aktivity pohybové. Zaměříte se na techniky, které vám pomohou zapojit do výuky i nesmělé a ostýchavé žáky.
Osvojíte si krátká cvičení na opakování a upevňování slovní zásoby a větných struktur.
Prakticky si ověříte, jak všechny tyto aktivity pozitivně ovlivní dynamiku a atmosféru ve třídě a jak mohou i u slabších žáků probudit zájem o učení cizího jazyka. Všechny aktivity jsou více méně univerzální metodické tipy, které může každý učitel přizpůsobit cílové skupině svých žáků. Společné pro tyto aktivity je i to, že nevyžadují náročnou přípravu, takže jsou v případě potřeby vždy „po ruce“.
Program bude probíhat v českém jazyce, aktivity budou prezentovány v anglickém jazyce.
Cíl kurzu
Zlepšit kompetence pedagogů k maximálnímu využití celé vyučovací hodiny, posílení pozornosti a zapojení všech žáků do výuky.
Obsah kurzu v bodech:
- alternativní aktivity a jejich správné zařazení do výuky;
- cvičení a metody ke zvýšení pozornosti – Acrostic, Find Someone Who, Vyměňování vizitek;
- komunikativní metody pro rychlé rozdělení žáků do skupin;
- cvičení na opakování slovní zásoby a větných struktur – Tabu Word, 20 Questions, Find Your Twin, Kolotoč atd.;
- aktivity vhodné pro začátek a konec hodiny;
- aktivity pro jednotlivce, páry, skupiny i celou třídu;
- pohybové aktivity;
- aktivity k zapojení nesmělých žáků;
- aktivity k zapojení slabších žáků.