Obsahem kurzu je výměna poznatků a zkušeností z praxe s metodami, které máte při práci se žáky k dispozici.
Motto zní: „Aby učení učitele i žáky bavilo.“
Získáte motivaci pro rozvoj matematických znalostí. Na konkrétních příkladech získáte představu o tom, jak k matematice přistupovat. Pojmenujeme úskalí a možnosti, jak jim čelit a jak efektivně rozvíjet matematickou gramotnost.
Poskytneme Vám náměty, metody a formy práce, které aktivizují žáky, podněcují jejich představivost a tvořivost. Důraz je kladen na dobré znalostní základy, na nichž lze stavět porozumění a dovednost diskutovat a vysvětlovat.
Stručný obsah:
Bez kterých znalostí se žáci neobejdou? Jak jim ukázat smysluplnost učení se matematice?
- Získání a udržení motivace pedagogů k plánování zajímavých hodin
- Postupy pro rozvoj matematické gramotnosti
- Metody a formy práce, které se v praxi osvědčily
- Diskuse nad konkrétními problémy
Vyzkoušíte si univerzální aktivizující startéry na začátek vyučovací hodiny, které budou bavit Vás i Vaše žáky. Čeká Vás také ochutnávka pestrých aktivit využitelných nejen v matematice vhodných pro párovou práci. Ukážeme si možnosti zadání v matematice – text, obrázek, audio, video. Představím vám výukové metody, které používám při hodinách matematiky a zkusíme zhodnotit výhody a nevýhody práce jednotlivce, ve dvojicích a čtveřicích. Podíváme se na online nástroje, které nám pomohou s přípravou hodiny a mohou je využívat i naší žáci. Předám vám online zdroje, které se mně osvědčili při výuce. Ze semináře si odnesete zásobník ověřených aktivit, ze kterého budete moci čerpat v průběhu školního roku a zatraktivnit své hodiny, aby odpovídaly výstupům pro 21. století.