Webinář je zaměřen na metody, hry a formy práce pro dosažení realizace učiva, očekávaných výsledků učení, klíčových kompetencí a průřezových témat na ZŠ s důrazem na čtenářskou a matematickou gramotnost, formativní přístup. Účastníci dostanou teoretický vstup s následným zaměřením na praktické činnosti, jak s tím, co je nového v RVP pracovat v praxi (učit: demokraticky - každý dělá ve výuce něco jiného, interaktivně - výuka do života, kooperativně - ne každá skupinová práce je totiž kooperativní učení).
Klíčové změny v RVP ZV – účastníci se seznámí se podstatnými změnami v RVP ZV, budou jim předány informace, ze kterých webových stránek lze čerpat náměty a inspiraci.
Aktivizační metody a hry - videoukázky + aktivní účast přes kameru (Na vysílač a přijímač, Žolík, Na spisovatele, Na vetřelce, Reakce na signál, Pravda x Lež, ,,Běhavka“ (výuka v pohybu)
Formativní přístup – na semináři se dotkneme problematiky hodnocení žáků, především uplatňování formativního přístupu v procesu učení, poskytování zpětné vazby, metody formativního hodnocení, tvoření zpětnovazebných dotazníků, týdenních plánů.
Projektové vyučování a výuka napříč předměty v kooperativních skupinách – role ve skupině, kooperativní technika „Děti učí děti“ – vrstevnické učení – na videozáznamu, metody kritického myšlení na shrnování práce v projektu.
Vytváříme pozitivní školní klima - způsoby řešení kázeňských přestupků, komunikační kanály žáků, vytváření pozitivního vztahu žáků k učení…(metoda: ,,pozitivní sprcha“, Jmenuji se a mám rád…..)
Cíl kurzu
Prdagogové ZŠ získají ucelený soubor metod, her, námětů, forem práce a postupů jak rozvíjet, aktivizovat a dále vést děti tak, aby se u nich v průběhu školní docházky vytvářel pozitivní vztah k učení. Některé aktivity si vyzkouší, jiné budou moci zhlédnout na videozáznamech ze školní praxe.
Účastníci se seznámí s kritérii projektového vyučování (co je a co není projektové vyučování ), se strukturou tvorby školního projektu a aktivním činnostním učením napříč předměty v kooperativních skupinách.
Účastníci získají vhled do problematiky formativního hodnocení a poskytování popisné zpětné vazby.