VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Workshop pro logopedické asistenty

VZD01836
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28276/2021-5-845
Zaměření kurzu (kategorie)
Logopedie
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Popis kurzu:

Vzdělaný a informovaný logopedický asistent je pro školu důležitým specialistou. Na základě dlouholeté praxe práce s logopedickými asistenty jsme získali zkušenost, že odborná práce vyžaduje od logopedických asistentů nejen znalosti a dovednosti v oblasti logopedie, ale také pedagogické schopnosti a dovednosti týkající se motivace a osobních komunikačních prvků a vzorců, které asistent logopeda uplatňuje ve své práci s dětmi i s rodiči.  Při práci s logopedickými asistenty, kteří studují specializační studium (60 hodin) se setkáváme s jasně formulovanými potřebami logopedických asistentů v tom, jak pracovat s nemotivovanými dětmi, žáky se specifickými potřebami, jak komunikovat s rodiči, případně s dalšími odborníky. 

Workshop pro logopedické asistenty je vzdělávací akce určená logopedickým asistentům, kteří vystudovali specializační studium pro logopedické asistenty v rozsahu 60 hodin. Workshop logopedických asistentů svojí formou doplňuje vzdělávací nabídku v oblasti jejich osobnostního a profesního rozvoje. Je prostředím pro poskytování kolegiální podpory při pravidelně pořádaných jednodenních akcí, na kterých dochází ke sdílení zkušeností, předávání inspirací a příkladů dobré praxe i možnosti setkávat se s odborníky na jednotlivá témata týkající podpory přirozeného vývoje řeči, prevence narušené komunikační schopnosti a spolupráce s rodiči a dalšími odborníky.

Cíl kurzu:

Podpoříme začínající i zkušenější logopedické asistenty na jejich profesní specializované dráze ve škole. Vvytvoříme platformu pro skupinu logopedických asistentů z různých škol, která bude poskytovat příležitost k výměně zkušeností a inspirací. Tato forma specifické profesní komunikace může být velmi užitečným zdrojem pro odborný růst logopedických asistentů a kvalitu vaší práce. Získáte tím užitek nejen vám, ale i školám, na kterých působíte.


Hlavními tématy budou:

  • Vývoj řeči v jednotlivých věkových obdobích – zejména v období od 3 do 5 a od 5 do 7 let
  • Motivace dětí ke komunikaci- pomůcky, příběhy, pohádky, říkanky, aktivita dětí a jejich sledování jako základ pro další motivaci, rozhovor.
  • Artikulační a dechová cvičení
  • Rozvoj sluchového vnímání
  • Fixace a automatizace jednotlivých hlásek a pravidlo nejmenší fyziologické námahy
  • Předpoklady a dovednosti dětí nutné pro přirozený vývoj hlásek, možnosti působení logopedického asistenta

Rozdělení témat:

  • Identifikování potřeb účastníků.
  • Pro co si přišli?
  • Jaká je praxe na jejich škole?
  • Výběr konkrétního, hlavního tématu, či témat pro další práci.

  • Společné vyplnění dotazníků prostřednictvím bodování otázek.
  • Vyhodnocené třech témat s nejvyšším počtem bodů a stručné vyjádření účastníků k jednomu z nich. Účastníci se vyjadřují prostřednictvím omezeného počtu slov (max. 20 slov). Účastníci dostanou čas na písemnou přípravu (5 minut, celkem 30 minut).
  • Shrnutí a parafrázování řečeného lektorem a navázání výkladem souvisejícím s danými tématy.
  • Práce s tématy týkajícími se práce logopedického asistenta, která vyplynula v prvním bloku. Praktická cvičení, hry a doporučení pomůcek k tématům od lektora i od ostatních účastníků
    - popis využití – využívání popisného konkrétního jazyka, odpovídajících pojmů a názvosloví, ověření pochopení od ostatních účastníků – metoda Třífázového rozhovoru – rozdělení účastníků na tři skupiny a zaměření jejich pozornosti daným směrem podle funkce jejich skupiny.
  • Práce s tématy týkajícími se práce logopedického asistenta, která vyplynula v prvním bloku
  • Diskuse nad konkrétními příklady z praxe škol, vzájemné obohacování v oblasti motivace, argumentace směrem k rodičům dětí, zkušenosti ze spolupráce s dalšími odborníky.
  • Motivace rodičů dětí ke spolupráci a efektivní argumenty – přednáška lektora s diskusí a následně skupinové koučování.
  • Rozhovor mezi pedagogem a rodičem – hraní rolí a sledování rozhovoru ostatními účastníky. Následná analýza využitých prvků komunikace a hodnocení jejich efektivnosti.
  • Spolupráce s klinickými logopedy a speciálními pedagogy – logopedy. Příprava rozhovoru s odborníkem – osnova – sdílení zkušeností – co se osvědčilo.
  • Diskuse nad konkrétními příklady z praxe škol.
  • Zobecnění zkušeností lektorem a možnosti v praxi
  • Jak informací získané na dnešním klubu využijete ve své praxi? Metoda Galerie – účastnící vyberou větu nebo obrázek z nabídky lektora a případně krátce okomentují


Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Popis kurzu:

Vzdělaný a informovaný logopedický asistent je pro školu důležitým specialistou. Na základě dlouholeté praxe práce s logopedickými asistenty jsme získali zkušenost, že odborná práce vyžaduje od logopedických asistentů nejen znalosti a dovednosti v oblasti logopedie, ale také pedagogické schopnosti a dovednosti týkající se motivace a osobních komunikačních prvků a vzorců, které asistent logopeda uplatňuje ve své práci s dětmi i s rodiči.  Při práci s logopedickými asistenty, kteří studují specializační studium (60 hodin) se setkáváme s jasně formulovanými potřebami logopedických asistentů v tom, jak pracovat s nemotivovanými dětmi, žáky se specifickými potřebami, jak komunikovat s rodiči, případně s dalšími odborníky. 

Workshop pro logopedické asistenty je vzdělávací akce určená logopedickým asistentům, kteří vystudovali specializační studium pro logopedické asistenty v rozsahu 60 hodin. Workshop logopedických asistentů svojí formou doplňuje vzdělávací nabídku v oblasti jejich osobnostního a profesního rozvoje. Je prostředím pro poskytování kolegiální podpory při pravidelně pořádaných jednodenních akcí, na kterých dochází ke sdílení zkušeností, předávání inspirací a příkladů dobré praxe i možnosti setkávat se s odborníky na jednotlivá témata týkající podpory přirozeného vývoje řeči, prevence narušené komunikační schopnosti a spolupráce s rodiči a dalšími odborníky.

Cíl kurzu:

Podpoříme začínající i zkušenější logopedické asistenty na jejich profesní specializované dráze ve škole. Vvytvoříme platformu pro skupinu logopedických asistentů z různých škol, která bude poskytovat příležitost k výměně zkušeností a inspirací. Tato forma specifické profesní komunikace může být velmi užitečným zdrojem pro odborný růst logopedických asistentů a kvalitu vaší práce. Získáte tím užitek nejen vám, ale i školám, na kterých působíte.


Hlavními tématy budou:

  • Vývoj řeči v jednotlivých věkových obdobích – zejména v období od 3 do 5 a od 5 do 7 let
  • Motivace dětí ke komunikaci- pomůcky, příběhy, pohádky, říkanky, aktivita dětí a jejich sledování jako základ pro další motivaci, rozhovor.
  • Artikulační a dechová cvičení
  • Rozvoj sluchového vnímání
  • Fixace a automatizace jednotlivých hlásek a pravidlo nejmenší fyziologické námahy
  • Předpoklady a dovednosti dětí nutné pro přirozený vývoj hlásek, možnosti působení logopedického asistenta

Rozdělení témat:

  • Identifikování potřeb účastníků.
  • Pro co si přišli?
  • Jaká je praxe na jejich škole?
  • Výběr konkrétního, hlavního tématu, či témat pro další práci.

  • Společné vyplnění dotazníků prostřednictvím bodování otázek.
  • Vyhodnocené třech témat s nejvyšším počtem bodů a stručné vyjádření účastníků k jednomu z nich. Účastníci se vyjadřují prostřednictvím omezeného počtu slov (max. 20 slov). Účastníci dostanou čas na písemnou přípravu (5 minut, celkem 30 minut).
  • Shrnutí a parafrázování řečeného lektorem a navázání výkladem souvisejícím s danými tématy.
  • Práce s tématy týkajícími se práce logopedického asistenta, která vyplynula v prvním bloku. Praktická cvičení, hry a doporučení pomůcek k tématům od lektora i od ostatních účastníků
    - popis využití – využívání popisného konkrétního jazyka, odpovídajících pojmů a názvosloví, ověření pochopení od ostatních účastníků – metoda Třífázového rozhovoru – rozdělení účastníků na tři skupiny a zaměření jejich pozornosti daným směrem podle funkce jejich skupiny.
  • Práce s tématy týkajícími se práce logopedického asistenta, která vyplynula v prvním bloku
  • Diskuse nad konkrétními příklady z praxe škol, vzájemné obohacování v oblasti motivace, argumentace směrem k rodičům dětí, zkušenosti ze spolupráce s dalšími odborníky.
  • Motivace rodičů dětí ke spolupráci a efektivní argumenty – přednáška lektora s diskusí a následně skupinové koučování.
  • Rozhovor mezi pedagogem a rodičem – hraní rolí a sledování rozhovoru ostatními účastníky. Následná analýza využitých prvků komunikace a hodnocení jejich efektivnosti.
  • Spolupráce s klinickými logopedy a speciálními pedagogy – logopedy. Příprava rozhovoru s odborníkem – osnova – sdílení zkušeností – co se osvědčilo.
  • Diskuse nad konkrétními příklady z praxe škol.
  • Zobecnění zkušeností lektorem a možnosti v praxi
  • Jak informací získané na dnešním klubu využijete ve své praxi? Metoda Galerie – účastnící vyberou větu nebo obrázek z nabídky lektora a případně krátce okomentují


Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.