Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání

VZD00193
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-9090/2023-8-301
Zaměření kurzu (kategorie)
Poruchy a spec. vzděl. potřeby
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Cílem semináře   je aktivizace a prohloubení poznatků o žácích se speciálními vzdělávacími   potřebami (LMP, SPU, PAS, dysfázie). Seznámíte se s metodami podpory žáků  při osvojování základních školních dovedností, s organizací
výuky v  běžné třídě, s hodnocením a klasifikací. V průběhu semináře budeme věnovat  více pozornosti dětem s lehkou mentální retardací, se specifickými  poruchami  učení a s dysfázií. Nabídneme vám náměty pro práci se žáky se  speciálními vzdělávacími potřebami v běžné výuce.

Obsah programu  v bodech:


1. blok: Co už vím, co dělám

  • Zmapování aktuálních znalostí a zkušeností pedagogů v oblasti LMP, SPU a dysfázie (formou společné diskuse)


2. blok: Osvojování čtení

  • Vyučování čtení metodou analyticko-syntetickou, genetickou a globální
  • Pozitiva a úskalí jednotlivých metod
  • Volba metody s ohledem na potřeby žáka
  • Náměty pro práci s dětmi v jednotlivých oblastech: rozvíjení kognitivních procesů jako východisko výuky čtení, technika čtení, náměty pro cvičení, čtení s porozuměním, náměty pro cvičení, metody práce s textem


3. blok: Osvojování písemného projevu

  • Proč rozvíjíme písemný projev? Jaká jsou úskalí při osvojování této dovednosti? Je možné obtíže kompenzovat?
  • Technika psaní – grafomotorika, osvojování písmen, hlásková stavba slov
  • Kognitivní funkce ovlivňující zvládnutí gramatiky
  • Náměty pro učení se gramatice, pomůcky pro výuku
  • Písemné vyjadřování, jeho úskalí a možnosti rozvíjení této dovednosti


4. blok:

  • Co spojuje a rozděluje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a běžnou populaci
  • Zkušenosti s inkluzivním vzděláváním – využití dosavadních zkušeností pedagogů
  • Hodnocení a klasifikace
  • Individuální vzdělávací programy
  • Zapojení asistenta pedagoga
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Zákazníkům nabízíme možnost platby kartou a bankovním převodem.

Platba na fakturu

Flexibilní financování

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Cílem semináře   je aktivizace a prohloubení poznatků o žácích se speciálními vzdělávacími   potřebami (LMP, SPU, PAS, dysfázie). Seznámíte se s metodami podpory žáků  při osvojování základních školních dovedností, s organizací
výuky v  běžné třídě, s hodnocením a klasifikací. V průběhu semináře budeme věnovat  více pozornosti dětem s lehkou mentální retardací, se specifickými  poruchami  učení a s dysfázií. Nabídneme vám náměty pro práci se žáky se  speciálními vzdělávacími potřebami v běžné výuce.

Obsah programu  v bodech:


1. blok: Co už vím, co dělám

  • Zmapování aktuálních znalostí a zkušeností pedagogů v oblasti LMP, SPU a dysfázie (formou společné diskuse)


2. blok: Osvojování čtení

  • Vyučování čtení metodou analyticko-syntetickou, genetickou a globální
  • Pozitiva a úskalí jednotlivých metod
  • Volba metody s ohledem na potřeby žáka
  • Náměty pro práci s dětmi v jednotlivých oblastech: rozvíjení kognitivních procesů jako východisko výuky čtení, technika čtení, náměty pro cvičení, čtení s porozuměním, náměty pro cvičení, metody práce s textem


3. blok: Osvojování písemného projevu

  • Proč rozvíjíme písemný projev? Jaká jsou úskalí při osvojování této dovednosti? Je možné obtíže kompenzovat?
  • Technika psaní – grafomotorika, osvojování písmen, hlásková stavba slov
  • Kognitivní funkce ovlivňující zvládnutí gramatiky
  • Náměty pro učení se gramatice, pomůcky pro výuku
  • Písemné vyjadřování, jeho úskalí a možnosti rozvíjení této dovednosti


4. blok:

  • Co spojuje a rozděluje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a běžnou populaci
  • Zkušenosti s inkluzivním vzděláváním – využití dosavadních zkušeností pedagogů
  • Hodnocení a klasifikace
  • Individuální vzdělávací programy
  • Zapojení asistenta pedagoga

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme