Žák jako hlavní aktér výuky

VZD01854
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28276/2021-5-845
Zaměření kurzu (kategorie)
Metody a koncepce výukySoft skills učitele
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

„Negramotní 21. století nebudou ti, kteří nebudou umět číst a psát, ale ti, kteří se nebudou umět učit.“
- Alvin Toffler


Klíčové kompetence jsou něčím, co žák rozvíjí a využívá ve všech vyučovacích předmětech, jsou to jisté univerzální způsobilosti: umění učit se, umění dorozumívat se, spolupracovat, jednat demokraticky, řešit problémy, pracovat soustředěně... 
Znáte metody k jejich rozvíjení?

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás prožitkový interaktivní seminář, kde se seznámíte se s metodami podporujícími rozvoj klíčových kompetencí u žáků. Vyzkoušíte si metody, které podporují myšlení žáků a při nichž je žák hlavním aktérem.
Seminář je postaven na aktivním přístupu, na diskuzi a sdílení zkušeností mezi lektory a účastníky. Všechny nové postupy si vyzkoušíte pod vedením zkušených lektorů.

Cíl kurzu

Naučit pedagogy správně pracovat s metodami rozvíjejícími klíčové kompetence u žáků. Zdokonalit jejich schopnosti k vytváření takových podmínek ve vzdělávání, které jsou pro konkrétního žáka optimální (poskytovat jim podporu, dostatek času, přiměřené podněty k práci, zapojovat je do vhodných činností apod.) a tím přispívat k postupnému utváření a rozvíjení jeho klíčových kompetencí.

Obsah kurzu v bodech:

  • metoda Alfa box na téma Aktivní učení (evokace toho, s čím účastníci přišli);
  • metoda Dvojitý zápisník;
  • metoda Poslední slovo patří mně;
  • metoda Učíme se navzájem;
  • metoda Pyramida údajů;
  • metakognice – její místo mezi žákovými činnostmi, vliv na kompetenční rozvoj žáka;
  • způsoby, jak vést žáky k reflexi jejich aktivního učení, zásady reflexe a zpětné vazby;
  • práce s příběhem Medvěd – hledání různých verzí;
  • výchovné přístupy učitele –vliv na žákovo sebepojetí při vyučování; 
  • podpora v práci učitele – nácvik komunikačně rovnocenné formulace;
  • zásady aktivního učení – společně vyvozujeme, co vyplynulo z programu;  
  • společná reflexe a plánování.

Seminář je určen přednostně učitelům předmětů, v nichž  žáci pracují se souvislými odbornými texty (není tedy určen učitelům matematiky).

Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Negramotní 21. století nebudou ti, kteří nebudou umět číst a psát, ale ti, kteří se nebudou umět učit.“
- Alvin Toffler


Klíčové kompetence jsou něčím, co žák rozvíjí a využívá ve všech vyučovacích předmětech, jsou to jisté univerzální způsobilosti: umění učit se, umění dorozumívat se, spolupracovat, jednat demokraticky, řešit problémy, pracovat soustředěně... 
Znáte metody k jejich rozvíjení?

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás prožitkový interaktivní seminář, kde se seznámíte se s metodami podporujícími rozvoj klíčových kompetencí u žáků. Vyzkoušíte si metody, které podporují myšlení žáků a při nichž je žák hlavním aktérem.
Seminář je postaven na aktivním přístupu, na diskuzi a sdílení zkušeností mezi lektory a účastníky. Všechny nové postupy si vyzkoušíte pod vedením zkušených lektorů.

Cíl kurzu

Naučit pedagogy správně pracovat s metodami rozvíjejícími klíčové kompetence u žáků. Zdokonalit jejich schopnosti k vytváření takových podmínek ve vzdělávání, které jsou pro konkrétního žáka optimální (poskytovat jim podporu, dostatek času, přiměřené podněty k práci, zapojovat je do vhodných činností apod.) a tím přispívat k postupnému utváření a rozvíjení jeho klíčových kompetencí.

Obsah kurzu v bodech:

  • metoda Alfa box na téma Aktivní učení (evokace toho, s čím účastníci přišli);
  • metoda Dvojitý zápisník;
  • metoda Poslední slovo patří mně;
  • metoda Učíme se navzájem;
  • metoda Pyramida údajů;
  • metakognice – její místo mezi žákovými činnostmi, vliv na kompetenční rozvoj žáka;
  • způsoby, jak vést žáky k reflexi jejich aktivního učení, zásady reflexe a zpětné vazby;
  • práce s příběhem Medvěd – hledání různých verzí;
  • výchovné přístupy učitele –vliv na žákovo sebepojetí při vyučování; 
  • podpora v práci učitele – nácvik komunikačně rovnocenné formulace;
  • zásady aktivního učení – společně vyvozujeme, co vyplynulo z programu;  
  • společná reflexe a plánování.

Seminář je určen přednostně učitelům předmětů, v nichž  žáci pracují se souvislými odbornými texty (není tedy určen učitelům matematiky).

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme