Tento vzdělávací program Vám pomůže v orientaci při práci s žáky s problémy v oblasti výchovné, vzdělávací nebo v kombinaci obou druhů a s přiznaným 1. stupněm podpůrných opatření (PO).
Pod vedením lektora budete pracovat s plánem pedagogické podpory a vybírat vhodné výchovné a výukové metody. Osvojíte si základní diagnostické metody a principy procesu pedagogického diagnostikování výchovně-vzdělávací práce. Pod vedením lektora budete pracovat s hodnocením úrovně hrubé motoriky, s hodnocením percepcí, s hodnocením úrovně čtení, písemného projevu, matematických schopností a dovedností a v neposlední řadě s diagnostikováním chování žáka.
Veškeré metody diagnostiky budou voleny tak, abyste byli oprávněni je používat během své pedagogické práce.
Součástí vzdělávacího programu je také podrobné seznámení s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání – plánem pedagogické podpory (PLPP), jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování. Nedílnou součástí je hodnocení a specifičnost hodnocení směrem k žákovi s přiznaným 1. stupněm PO.
Obsah v bodech:
- 1. stupeň podpůrných opatření – legislativní rámec, struktura a obsah PLPP, spolupráce s rodinou a odbornými pracovišti
- Pedagogická diagnostika, proces diagnostikování a metody pedagogické diagnostiky
- Hodnocení úrovně hrubé motoriky, hodnocení vnímání tělesného schématu, diagnostika úrovně pravolevé, prostorové a časové orientace
- Diagnostika úrovně percepce
- Diagnostika úrovně čtení
- Diagnostika písemného projevu
- Diagnostika úrovně matematických schopností a dovedností
- Diagnostika chování dítěte
- Hodnocení